Medlemsinformation/Nedladdningar

Vill du ansluta din fastighet till vårt fibernät?

1. Skicka ett meddelande och begär en offert på e-postadressen:
info@roasjofiber.se

2. Hämta ned, skriv ut och fyll i medlemsansökan och invänta information från föreningen.
Svar anhålles normalt inom 1-2 veckor.
Medlemsansökan

3. Hämta ned och läs igenom föreningens stadgar. STADGAR för Roasjö Fiberförening Ekonomisk Förening

OBS! Ett medlemskap/fastighetsägare. Finns fler fastighetsbeteckningar, anges dessa vid inbetalning.

Vårt kollektiva avtal med Telia

Medlemmar i föreningen har avtal med Telia som vi i styrelsen förhandlar fram och binder på 5-års perioder. Avtalet skrivs under av fastighetsägaren och följer fastigheten ansluten till vårt fibernät.

Utrustning som tillhör föreningen är fiberconverter, router och minst 2 tv-boxar, och skall ej tas med vid flytt! Köper du själv utrusting av Telia såsom inspelningsbar tv-box eller wifi-repeater äger du den.

Du kan alltid se dina tjänster och information genom att logga in på Mitt Telia på Telia.se

Nuvarande kollektivavtal erbjuder:

Internetuppkoppling 1000 Mbit/s ned och 1000 Mbit/s upp.
Telia TV utbud ”Lagom”
2st tv-boxar, en ”vanlig” box och en som erbjuder möjlighet till appar och streaming.

Tillägspaket hos Telia

Du kan själv teckna tillägspaket i form av fler kanaler eller tjänster hos Telia, se deras hemsida för mer info.

Om du som medlem flyttar/säljer din fastighet eller slutar i fiberföreningen, så är du ansvarig för att avsluta relevanta tilläggs abonnemang.
Ring till Telia Kundtjänst Fiber på telefonnummer 020-20 20 70

Info vid ägarbyte av fastighet

Kontakta alltid föreningen om du skall sälja eller byta ägare på en fastighet ansluten till vårt fibernät, för att uppdatera relevanta avtal med föreningen. Nedan är några tips

Inflyttande medlem

Aktiverar sig hos Telia, antingen via kundtjänst eller webben.
Kundtjänst 020-20 20 70
Webben www.telia.se/aktivera
Utrustningen skall finnas i bostaden.

Utflyttande medlem

Ring Telia kundtjänst och meddela att du skall flytta.
Kundtjänst 020- 20 20 70
Telia kommer avaktivera/avsluta aktiveringen till önskat datum.

Andra bra länkar om man saknar Mobilt Bank id

Medlem beställer personlig kod via https://casey-ext.han.telia.se/2116 / , se www.telia.se/id  för mer info.
När medlem har fått sin kod ringer de till kundservice via telefon på 020 – 20 20 70 så får de hjälp med att aktivera sina kollektiva tjänster.
Är det en utländsk medlem som saknar fiktivt personnummer från Telia sedan tidigare beställer de via:

https://www.telia.se/privat/kontakt/aktivera-tjanster

De som har Mobilt Bank-ID kan aktivera sina tjänster via www.telia.se/aktivera eller kontakta kundservice via telefon på 020 – 20 20 70 och identifiera sig med Bank-ID.

Renovering/Fasadarbete

Skall ni byta fasad eller tilläggsisolera?

Lossa EJ skåpet/anslutningspunkten för fiberanslutningen från fasaden på eget bevåg, skadas fibern finns det en risk att den måste bytas ut i hela sin längd, vilket du som medlem själv får bekosta.

Behöver ni flytta anslutningspunkten, kontakta föreningen!

Wifi-Samtal

Om du har Telia som mobiloperatör kan du aktivera ”WIFI-Samtal” i din smarttelefon, för att kunna ringa samtal via din fiberuppkoppling.

Besök gärna Telias hemsida för information om tjänsten: Telia WIFI Samtal

GDPR

Information gällande hur vi hanterar personuppgifter i Roasjö Fiberförening finns i denna nedladdningsbara PDF:

Vill du ansluta din fastighet till vårt fibernät?

1. Skicka ett meddelande och begär en offert på e-postadressen:
info@roasjofiber.se

2. Hämta ned, skriv ut och fyll i medlemsansökan och invänta information från föreningen.
Svar anhålles normalt inom 1-2 veckor.
Medlemsansökan

3. Hämta ned och läs igenom föreningens stadgar. STADGAR för Roasjö Fiberförening Ekonomisk Förening

OBS! Ett medlemskap/fastighetsägare. Finns fler fastighetsbeteckningar, anges dessa vid inbetalning.

all ni byta fasad eller tilläggsisolera?

Lossa EJ skåpet/anslutningspunkten för fiberanslutningen från fasaden på eget bevåg, skadas fibern finns det en risk att den måste bytas ut i hela sin längd, vilket du som kund själv får bekosta.

Behöver ni flytta anslutningspunkten, kontakta föreningen!

Wifi-Samtal

Om du har Telia som mobiloperatör kan du aktivera ”WIFI-Samtal” i din smarttelefon, för att kunna ringa samtal via din fiberuppkoppling.

Besök gärna Telias hemsida för information om tjänsten: Telia WIFI Samtal